Waar staat IDent voor?

Studievereniging IDent is een vereniging die als hoofddoel heeft het behartigen van de studiebelangen van de studenten van Forensisch Onderzoek. Er worden meerdere keren per jaar interessante lezingen en excursies georganiseerd die betrekking hebben tot de opleiding. Zo hebben wij een lezing gehad van Frank van de Goot, Metta de Noo en Lucia de Berk en  zijn we op excursie geweest naar de Bergings- en Identificatie Dienst en de gevangenis. Daarnaast is het ook mogelijk om bij ons bijlessen te volgen en kunnen wij ook helpen bij het zoeken naar een stage- of afstudeerplek.

Naast alle interessante en studie gerelateerde activiteiten is er bij sv. IDent ook ruimte voor ontspanning. Zo zijn we naar Bounz geweest, zijn we wezen bowlen en hebben we de jaarlijkse IDent Barbecue. Ook hebben we elke maand een borrel waarbij iedereen gezellig bij kan praten en organiseren wij elk kwartiel een thema feest.

Al dit moois wordt mogelijk gemaakt voor en door studenten. De vereniging is één en al gezelligheid en iedereen is altijd welkom! Zowel eerste- als ouderejaars zijn altijd van de partij en dit zorgt er voor dat er veel contacten worden gelegd.

Geschiedenis

Sinds 30 juni 2010 bestaat sv. IDent als studievereniging voor de studenten Crime Science. Sinds september 2011 is ook Forensisch Onderzoek opgenomen in de vereniging. Wat begon als een kleine groep studenten is al snel uitgegroeid tot een hechte en actieve vereniging, waar wij enorm trots op zijn. Tijdens de HOI introductie van 2009 hebben Anneloes Bork, Denise Foppen, Fenna Philips en Timme Dankers samen een grote doegroep geleid. In deze week zijn zij benaderd door bestuursleden van sv. WATT en sv. Sterck (sinds 2011 onder sv. Archimedes) en hebben zij hen op het idee gebracht om een studievereniging op te richten. De vier studenten zijn gelijk aan het werk gegaan en binnen de kortste keren was sv. IDent een feit! Ook waren toentertijd de namen sv. Dacty of sv. Alibi een optie, maar sv. IDent was toch het populairst. Sinds de officiële oprichting in juni 2010 is sv. IDent uitgegroeid tot dé leukste en actiefste studievereniging binnen Saxion. De rode hand die fungeert als logo is niet meer weg te denken bij de Crime Science en Forensisch Onderzoek studenten. In 2017 is de laatste lichting van studenten van de studieroute Crime Science binnen gekomen. Vanaf het jaar 2018 is de studieroute Crime Science dus helaas gestopt. Maar dit betekent natuurlijk niet dat sv. IDent ermee stopt! IDent kent namelijk nog heel veel actieve leden, voornamelijk van Forensisch Onderzoek, maar ook van vele andere opleidingen.